17september 2005

Fick i mellandagarna förra året kontakt från andra
sidan och det med självaste Nils Poppe, vi retade dels
upp oss på den icke-standardiserade datummärkningen av
livsmedel och dels på varandra. I inledningsfasen
tycktes han till husbehov behärska i runda tal 5 olika
bleckblåsinstrument. Jag tvingade mig efter mycket
vånda att syna mig själv, min syn på världen och mina
fördomar, detta ledde fram till konstaterandet att
Poppe med råge hade slagit Petrus på fingrarna i fråga
om jesusförnekelse*.

* De senaste mätningarna tyder på att om Nils Poppe
varit i Petrus kläder den där kvällen och natten för
ca 2000 år sedan så hade han hunnit med att förneka
Jesus inte mindre än 8 gånger.

/JJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback